Saturday, April 28, 2012

Schotland komt naar Tenerife

Wat een week! We kregen een grote groep duikers hier die een week naar ons en Teide divers kwamen voor een duikvakantie. Helaas kon ik door mijn oorontsteking deze week niet duiken en belandde ik van maandag tot en met donderdag in de shop.



Vrijdag kon ik dan eindelijk voorzichtig weer beginnen met duiken. We kregen we gezelschap van Marie, die haar PADI Advanced Open Water Diver course kwam doen. Voor deze duiken gingen we naar Yellow Mountain, waar we begonnen met de PADI Navigation, adventure dive. Na een korte oefensessie aan land, waagde Marie een poging onder water. Na een aantal kleine tips en aanwijzingen, kreeg ze het navigeren al snel onder de knie. De volgende duik was de PADI Peak Performance Buoyancy, adventure dive. Hiervoor toverden we onze gloednieuwe hoepels tevoorschijn en Marie kreeg de kans om haar buoyancy controle te verbeteren. Een hilarisch moment van de dag was een White Bream die na een aantal minuten aarzelend naar de hoepels te hebben gestaard, ook een poging waagde en gracieus door de hoepel zwom. De volgende duik was de PADI Underwater Naturalist, adventure dive. Deze duik mocht ik leiden naar Swim Through, waar Marie onder andere Fireworms, Wide-eyed Flounders, Atlantic Lizardfish en Greater Weevers identificeerde. 

Zaterdag mocht ik opnieuw twee duiken leiden, met assistentie van George en onze duikers waren twee ontzettend aardige mensen; Carol en Monika. De eerste duik was naar Nelson's Point, voor mij de eerste keer om een duik te leiden naar die duiklocatie. Pete heeft ons gedropt vanaf de boot, en we zwommen van daar uit richting Yellow Mountain, waar de boot geankerd lag en we onze tanks wisselden voor de volgende duik. Tijdens de duik zagen we een grote Octopus, een Cuttlefish, een enorme Scorpionfish en zag ik voor de eerste keer een school Needlefish. De tweede duik was naar Swim Through, waar we Nudibranch, Trumpetfish, Ornate Wrasse en Blue-fin Damselfish zagen. 

Zondag hadden we niet echt de kans op een vrije dag, omdat we zo ver achterliepen met sommige taken. We hebben de ochtend besteed aan het schoonmaken van alle duiklaarsjes, regulators en een grote onderhoudsschoonmaak van de shop. De volgende dag zou er een nieuwe stagiere beginnen en we wilden graag alles schoon hebben voor zijn aankomst. 

Ondanks de dagen zonder duiken, en het feit dat ik de studentengroep duikers nauwelijks meegemaakt heb, heb ik toch een leuke week gehad en hoop ik nu snel weer veel duiken te kunnen doen. Aan het einde van deze week realizeerde ik me dat ik al op 87 gelogde duiken zit! 
Volgende week meer, blijf meelezen! 



No comments:

Post a Comment