Thursday, April 5, 2012

Tijd om naar huis te gaan .................. of niet! :-)


Week nummer negen alweer, welke normaal gezien mijn laatste week zou zijn. Echter, enkele dagen voor vertrek, kwamen we oorspronkelijk bedoelt als een grap, op het idee om mij wat langer te laten blijven.




Omdat ik pas enkele dagen voor het einde van mijn stage mijn benodigde aantal duiken bereikte; 60, hebben we besloten dat het een goed idee is om extra werkervaring op te doen nu ik gecertificeerd PADI Divemaster ben. Dit vergroot ook mijn kansen op een eventuele toekomstige baan in de duikbusiness.

De tijd was al bijna aangebroken om afscheid te nemen, en nu kan ik opnieuw genieten van het feit dat ik nog voldoende tijd heb in Tenerife om heel veel bij te leren. Mijn vlucht is verzet van 22 maart naar 26 april, precies 5 weken extra. Superveel dank en liefs aan Pete en Melissa, die nu nog 5 weken extra met mij door moeten brengen, ghihi!! Xx

De week begon met mijn eerste PADI Scuba Tune-up, van Chris en George. Tijdens een PADI Scuba Tune-up worden alle skills van de PADI Open Water Diver course nog eens doorgenomen en opnieuw uitgevoerd totdat ze correct worden uitgevoerd. Direct na de zwembadsessie was het tijd voor twee duiken naar Yellow Mountain, die ik mocht leiden. Eindelijk begin ik nu door te krijgen hoe ik kan navigeren op een dive site. Het is zonder problemen gelukt om mijn weg te vinden naar Alien Rock en Crocodile Rock. Tijdens de duik was het ook aan mij om foto's te maken. Op het moment dat ik een foto's wilde nemen van Chris en George met een Arrow Crab in hun handen, reageerden ze geschokt en weigerden de krabben aan te raken. Later, terug op de boot, was hun excuus dat de krab heel groot was (not..!) en dat ik handschoenen droeg en zij niet.. True, maar ik en vele anderen houden ze ook in onze handen zonder handschoenen aan. Hopelijk leren ze snel de leider van de duik te vertrouwen ;-)

Dinsdag was het aan mij de beurt om op de boot te blijven tijdens een aantal duiken van Chris, George en Pete. Ik heb me kostelijk vermaakt met het ontdekken van vormen in de rotsen, zoals je dat ook kunt doen met wolken. Ik heb een draak, een libelle en een schildpad kunnen ontdekken, bovenop de aap, en de bekende kat, hond en eend.

Woensdag kregen we gezelschap van David, een PADI Advanced Open Water Diver die zijn 100e duik bij ons kwam vieren! Ook deze duiken waren aan mij om te leiden, naar Alien Rock, Swim Through en Crocodile Rock. De duiken gingen goed, en we hebben een schitterende Black Sea Hare, een Octopus en een baby Angel Shark gezien!

Op donderdag hebben we opnieuw een boel werk verzet. We gingen opnieuw naar Yellow Mountain en Pete begon met de PADI Surface Marker Buoy (SMB) speciality course van Chris en George. Terwijl ik op de boot zat, kreeg ik de kans om deze course te observeren, wat weer een heel andere kijk gaf dan wanneer ik deze speciality zelf deed. Vanaf de oppervlakte was het makkelijk te zien wanneer de SMB goed vol met lucht was en wanneer niet, en of de lijn strak werd gehouden. Daarna mocht ik ook het water in en was het tijd voor drie "mapping" duiken. Net zoals ik een onderwater plattegrond heb gemaakt, moeten Chris en George dat nu ook doen. Terwijl ik de drie duiken leidde, maakten zij aantekeningen van de omgeving en noteerden alle informatie die ze nodig hadden.

Die middag stonden er nog meer cursussen in de planning; de EFR course en de AED course. Net zoals tijdens mijn en Harry's stage, moeten Chris en George nu deze cursussen volgen voor hun PADI Divemaster internship. Zoals altijd was ook deze cursus weer zeer leerzaam en hadden we een hoop lol, terwijl we hartmassage en beademing op de dummy oefenden.

Vrijdag gingen we duiken met een grote groep, aangezien David bij ons terug was voor twee duiken, en we gezelschap kregen van Phil van Teide divers, zijn stagiere Lauren, en drie klanten; Marc, Neil en April. Samen met Chris, George, Pete en mij bestond onze groep uit maar liefst 10 duikers, met Melissa op de boot. De eerste duik was naar Poco Naufragio, waar we helaas niet zoveel geluk hadden wat betreft het spotten van roggen. We hebben vluchtig een Common Ray gezien, geen Stingrays deze keer. De tweede duik bracht ons naar Pequeño Valle, waar ik een Angel Shark in het zand spotte die Pete, verbazend genoeg, niet had gezien. We zagen ook nog een Black Sea Hare, Octopus en Snake-Cucumber.

Het schiet al aardig op voor de nieuwe stagieres, want zaterdag was het alweer tijd voor de volgende cursus; de PADI Rescue Diver course. Voordat we begonnen, zwommen Chris en George voor het eerst hun 800 meter snorkel. Dat ging helemaal niet slecht, met de volgende resultaten: Chris: 18.37 minuten, George: 17.40 minuten. Daarna was het tijd voor het echte werk. Het eerste deel van de cursus bestond uit de Confined Water Sessions. Hiervoor gingen we, net als bij mijn eigen PADI Rescue Diver course, naar San Miguel Marina (de haven). Alles ging prima, Chris en George oefenden hun bekwaamheid in hoe te reageren in geval van nood in het water. Het moment van de dag was absoluut toen ik iets achter Pete in het water zag drijven aan de oppervlakte. Pete draaide zich om en keek naar het onbekende object in het water, en vertelde ons dat het een "Portugese Bag of War" was. Chris en George schrokken daar enorm van, aangezien een "Portugese Man of War" ("Portugees Oorlogsschip") een zeer gevaarlijke kwallensoort is (om precies te zijn, dit dier is geen echte kwal, als je meer wilt weten kijk dan op internet). Na 20 minuten waren Chris en George nog steeds zeer afgeleid door dit "dier", waarna Pete zijn lach niet meer kon inhouden en bleek dat het eigenlijk om een plastic zak in het water ging!!

Zondag heb ik doorgebracht in het zonnetje bij het zwembad, een heerlijke luilekker dag. Mijn tint begint eindelijk ergens op te lijken nu, ik ben nog nooit zo bruin geweest!

Volgende week is het tijd voor de rest van Chris en George's PADI Rescue Diver course, en aan het eind van de week komt er een grote groep bij ons duiken voor ongeveer een week. Het studeren zit er voor mij op, maar het leren zeker niet.

Ik kijk nu al uit naar mijn volgende 5 weken!
Love, Alice

No comments:

Post a Comment