Monday, March 26, 2012

Turtles, Sea Horses and Divemasters



Maandag hebben we opnieuw een drukke dag gehad! Melissa bracht een bezoekje aan de familie schildpadden in El Puertito met Sara en James. Pete maakte twee duiken bij Yellow Mountain met Louise, Steve en Harry, terwijl ik een snorkeltrip leidde, ook bij Yellow Mountain. Tijdens de snorkeltrip leidde ik Jan en Jackie al snorkelend rond bij Yellow Mountain.




We begonnen onze verkenning bij de top van Swim Through, waar we talloze Blue-fin Damselfish, Ornate Wrasse en een aantal Cotton Spinners zagen. Daarna gingen we op weg naar Alien Rock, waar we opnieuw vele Damselfish en Wrasse zagen, samen met een paar Zeesterren. Ten slotte hebben we langs de kust de ondiepe wateren verkend. Het was mooi om de onderwaterwereld eens vanaf een andere kant te zien.



Dinsdag en woensdag waren twee rustige dagen, met werkzaamheden in de shop. Op dinsdag was ook het afscheid van Harry, die samen met zijn familie is terug gekeerd naar Noord-Ierland.

Donderdag was het alweer tijd voor de komst van twee nieuwe stagieres; Chris en George. Ik kreeg de ochtend vrij, terwijl Chris en George hun introductiedag hadden. Chris is een PADI Open Water Diver en George een PADI Advanced Open Water Diver. Na de lunch gingen we naar Yellow Mountain voor hun eerste twee duiken met Dive and Sea Tenerife. De duiken gingen prima, en voor we het wisten was de dag alweer voorbij.
Vrijdagochtend gingen we aan de slag met twee duiken van Chris' PADI Advanced Open Water course. We begonnen met de Peak Performance Buoyancy duik, waarbij het deze keer de beurt aan Chris was om door de twee boven elkaar bevestigde hoepels te zwemmen, zonder ze aan te raken. Ook George en ik kregen de kans om op dezelfde manier aan onze buoyancy control te werken. De volgende duik van de course was de Navigatie duik. Hierbij kregen we de opdracht om met behulp van ons kompas een aantal patronen te zwemmen. We sloten af met de opdracht zo'n 50 meter van de boot weg te zwemmen, en dan met ons kompas de weg terug te vinden. Het probleem was alleen dat er een sterke stroming stond, waardoor we afweken van onze koers. Uiteraard door de expertise van Pete, vonden we al snel de boot weer terug.

Zaterdag zeer vroeg in de ochtend, was het dan eindelijk zover; mijn 60e duik! Dit was het enige dat ik nog moest bereiken voor mijn PADI Divemaster certificaat. Deze duik werd een nachtduik, mijn tweede nachtduik, naar Poco Naufragio. We kregen gezelschap van Sophie, die bij ons terug was voor een volgende duik die onderdeel was van haar PADI Advanced Open Water Diver course. Na deze opnieuw schitterende duik naar een van mijn favoriete dive sites, ben ik nu een gecertificeerd PADI Divemaster!!


Om het feest compleet te maken, kwam diezelfde dag mijn duikcomputer, de Mares Puck, binnen. Hopelijk kan ik nog een heleboel duiken doen met mijn nieuwe aanwinst, waar ik zo lang op heb misgegrepen.
Op zondag heb ik tot laat uitgeslapen en een dagje lekker geluierd, even bijkomen was hard nodig!
Nog iets meer dan een halve week, en dan zit mijn stage er alweer op! Ik ga genieten van mijn laatste dagen hier in Tenerife.

No comments:

Post a Comment