Thursday, March 8, 2012

Week 2 – NL - Gecertificeerd PADI Open Water Diver


Druk druk druk druk druk bezig geweest dus het 2e verslagje is wat aan de late kant, waar moet ik beginnen..

Bij het belangrijkste dan maar? Mijn eerste brevet is binnen! Ik ben nu PADI Open Water Diver en ga nu meteen door naar PADI Advanced Open Water Diver. Ik had een theorie score van 94% en alle skills zonder problemen uitgevoerd.






Ondertussen heb ik er 10 duiken op zitten waaronder een diepe duik (gisteren) van 30 meter. Dieper in de zee zijn er weer heel andere dieren te zien en er zwemt van alles rond. Voor we te water gingen hebben we vliegende vissen gezien, schitterend en heel komisch. Tijdens de duiken zagen we onder andere een Angel shark van +- 1.10/1.20m, en ik heb geposeerd met Arrow crabs, cleaner shrimps en een boze Cuttlefish. Verder hadden we een kleine invasie van kwallen, dat was iets minder leuk.

Tussen de wetsuits vond ik (of liever gezegd; hij vond mijn hand en greep zich vast brrr) een enorme kakkerlak, die je hier soms ziet!

Zondag ben ik met de bus naar de markt in Playa de las Americas geweest en daar een paar foto's kunnen maken en shorts gekocht.

Gisteren samen de honden uitgelaten bij de Zee, en foto;s gemaakt.

Vandaag samen met Melissa naar de winkel geweest voor een 5mm extra wetsuit met integrated hood voor over mijn wetsuit, en een paar handschoenen en neopreen sokken. Zonder blijkt toch te koud (for the record; Pete is nog 2x zo dik ingepakt ) Hopelijk stopt het rillen vanaf de volgende duik, ik geloof dat ik mijn vetrolletjes er aan het af sporten ben = meer bescherming nodig (A).

Vandaag zag ik voor het eerst een fietser hier. Heel zeldzaam, want alles loopt óf omhoog, óf omlaag en er zijn nauwelijks tot geen fietspaden.


De meeste dagen zijn als volgt opgebouwd:
Ontbijt (6.45u), gereedmaken van de duiksets (7.30u), 1 of 2 duiken (8.30u), openen van de winkel (10.30u), lunch (13.00u), studeren van de theorie (middag), extra opdrachten/marketing/winkel (middag), sluiten van de shop (17.00u), tv/huishouden (17.30u), avondeten (19.00u), studeren en/of tv (20.00u) en vroeg naar bedje toe (21.30u-23.00u). Meestal te laat want Pete en Melissa zijn veel te gezellig (K).

Tot nu toe waren alle duiken vanaf de boot, maar morgen staat er voor het eerst een kustduik in de planning, naar een locatie waar een familie zeeschildpadden leeft.

Check de foto's!!!

Lots of kisses,
Xxxxxxxxxx

Alice

No comments:

Post a Comment