Monday, March 12, 2012

Week 3 – NL - Bultrug gespot en PADI Advanced Open Water Diver


Ondertussen alweer 25 duiken gedaan, en nu hard aan het blokken voor mijn PADI Rescue Diver!

De zeeschildpadden waren schitterend om te zien, en heel nieuwsgierig. Ze komen heel dichtbij en ik heb ze voorzichtig aan kunnen raken, waar ze geen enkel probleem mee schenen te hebben.




Vorige week heb ik mijn Adventure Dives gedaan, onder andere Peak Performance Bouyancy, welke inhield dat we door 2 hoepels, boven elkaar, moesten zwemmen met alle toeters en bellen van de scuba kit, zonder ze aan te raken. Direct daarna mijn Navigatie duik gedaan, waarbij we een rechte lijn heen en terug, een vierkant, en een driehoek van zo'n 40 meter zwommen. Alles goed gegaan, en veel lol gehad


Afgelopen donderdag was de highlight van mijn tijd hier (verwacht ik zo  ). We maakten een duik naar een klein scheepswrak, waar een aantal stingrays in de buurt leven. Die dag hebben we er 2 gezien, en ze waren gigantisch! Tussen de 2,5 en 3 meter wijd, dus erg indrukwekkend. Helaas waren ze er al snel achter dat we niet zo interessant waren en verdwenen algauw weer in de blauwe diepte. We hebben nog wat rondgezwommen en andere dieren gezien, waarna we weer naar de oppervlakte gingen om onze tanks te wisselen. Tijdens het omhoog komen kwam er onverwacht een jonge BULTRUG voorbij zwemmen!! Helaas keken de anderen niet die kant uit, ik heb de rest zo vlug mogelijk geseind maar tegen de tijd dat ze hem zagen was hij niet meer dan een grote schaduw in de diepte. Sindsdien is er nogal wat verwarring over of het nu wel of niet een bultrug was, omdat ze normaal gezien niet zo dicht bij de kust komen, en als kalf, niet alleen zwemmen. Ondanks dat worden ze wel vaker gezien rond de eilanden hier, en ik was de gelukkige die toevallig de juiste kant op keek en hem voorbij zag zwemmen. Hij was zo'n 8 a 9 meter lang, schat ik, en zo dichtbij dat ik zelfs de witte pokken op zijn kop kon zien. Een moment om nooit meer te vergeten.. (L)

De rest van de tijd nog een aantal duiken gedaan, zowel voor mijn certificaten als een aantal met klanten, en vooral heel druk bezig met de normale werkzaamheden in de shop, en studeren voor mijn examens.

Vandaag ben ik gecertificeerd als PADI Advanced Open water Diver, en heb ik ook de eerste specialty; PADI Boat Diver, afgerond!

Nu verder naar PADI Rescue Diver, waarvoor ik al druk aan het studeren ben.

Morgen gaan we opnieuw naar de zeeschildpadden (en ik geloof dat ik zeer binnenkort een duik zal moeten gaan leiden, whaaarg!!) en later deze week weer naar de Stingrays, die zich dan hopelijk wat langer laten zien.

Donderdag of vrijdag staat in de planning om een onderwater plattegrond van een van de dive sites te maken, samen met de andere stagière, Harry, hopelijk zetten we onszelf niet voor schut!

Bovenstaande is allemaal leuk, (druk,) en wel, het is een trieste en nare situatie dat mijn opa, na een lang, tevergeefs vechten in het ziekenhuis, vandaag toch is komen te overlijden. Het voelt heel naar en alleen om op zo'n moment zo ver weg van huis te zijn, ook al wisten we dat dit kon gebeuren.
Rust zacht lieve opa, ik mis u en denk aan u! (K)(L)

Veel kusjes, liefs en sterkte aan iedereen thuis! Ik mis jullie en houd van jullie! Xxx

Liefs, Alice

No comments:

Post a Comment