Thursday, March 8, 2012

Week 1 of My Internship for Dutch Speakers



Wat een spanning en onrustigheid!!! De uren voor vertrek waren (zacht gezegd) chaotisch en heel erg vroeg..

De vliegreis zelf, van ruim 4 uur, die ik al eerder heb gedaan, viel reuze mee. Ik had zelfs een hele rij van 3 stoelen voor mezelf, thanx Ryanair!

Aangekomen op het vliegveld (om 09.30u, het is hier een uur vroeger) meteen de winterjas uitgetrokken en mijn dikke trui, want het is wel weer even aanpassen die warmte. Niet dat ik klaag, whaha, het is hier een heerlijke 19 graden, al sinds aankomst.



De afgelopen dagen heb ik mijn introductiedag gehad, en een duik in het zwembad en twee bootduiken in de zee gedaan. Wauw! De vissen zijn absoluut niet bang en komen heel dichtbij, en mijn nagels kregen een manicure van een red-backed cleaner shrimp*. Behalve een heleboel andere mooie vissen zag ik onder andere een snake cucumber, garden eel, trumpet fish, fangtooth moray, red starfish, wide-eyed flounder en een heleboel black long-spined sea urchin's, honderden..
Vanaf de boot zagen we ook een zeeschildpad lucht happen, maar die was snel weer verdwenen.

Verder heb ik mijn duikkit ontvangen, met ontzettend veel verschillende spullen, waarvan ik van de helft niet eens weet wat het is

Pete en Melissa (de eigenaars van het duikcentrum Dive & Sea Tenerife en degenen waarbij ik inwoon) zijn ontzettend aardig, humoristisch en heel erg Brits.. :-P Omdat ze vinden dat mijn naam niet bij me past, word ik meestal (little(omdat ik klein ben een een kindermaat BCD draag)) Alice (van Twillight en later van Alice in wonderland, niet mijn idee.. of flipper (origineel  genoemd) De twee honden zijn knettergek maar superlief.

Binnenkort hoop ik foto's van de duiken zelf te hebben. Ondertussen probeer ik alle (in het Engels geschreven) theorie uit de 7 dikke boeken in mijn hoofd te stampen.
Morgen staat er weer een duik in de planning, dit keer met toeristen erbij, dus ik ben heel erg benieuwd!

Ik hou jullie op de hoogte, maar heb niet iedere dag tijd om op internet te komen, stuur gerust een mailtje maar verwacht niet direct een antwoord terug.

See you later!!

Liefs, Kim a.k.a. Alice

* Ik zet alle namen in het Engels neer, anders ga ik ze misschien door elkaar halen. Zoek ze gerust op bij Google afbeeldingen als je wilt.

No comments:

Post a Comment