Monday, March 12, 2012

Week 4 – PADI Rescue Diver in Dutch


Er is alweer een week voorbij, de tijd vliegt en tot mijn grote spijt, is de stage nu al halverwege!

Begin deze week heb ik voor de eerste keer een duik mogen leiden. We zijn weer terug gegaan naar El Puertito, waar we twee duiken hebben gedaan en opnieuw de schildpadden zijn tegengekomen. De eerste duik was het mijn beurt om, als Divemaster stagière, de duik te leiden, de tweede duik was het Harry’s beurt.



De volgende dag was het tijd voor opnieuw een bezoekje aan de stingrays, die zich deze keer iets langer lieten zien, maar helaas niet dichtbij wilden komen. Maar volgende keer beter! Het zijn hoe dan ook schitterende en indrukwekkende dieren om te zien.

Donderdag was een hele drukke dag, we hebben zo veel gedaan! Om het niet te lang te maken zal ik alleen even de kernpunten uitlichten. De dag begon heel vroeg; om 8 uur ’s ochtends stonden  we allemaal klaar bij de Marina. Phil en Jackie, van Teide Divers uit het Noorden van het eiland, kwamen ons vergezellen voor een PADI Rescue course.

We begonnen de ochtend met onze 800 meter snorkel, die we binnen een bepaalde tijd moeten doen om een zo hoog mogelijke score te behalen voor ons Divemaster certificaat. Direct daarna begon het eerste deel van mijn Rescue course, 2 training sessies/duiken in de Marina zelf. Een aantal uren lang zijn we druk bezig geweest om alles te oefenen wat we moeten weten en kunnen als PADI Rescue Divers.
Direct na de oefensessies klommen we aan boord van het schi.. oké, de boot, voor Harry en mijn eerste twee duiken voor onze plattegrond van een duik site. Alles genoteerd en weer terug naar de boot, waarna we onze aantekeningen hebben samengevoegd.

De  volgende dag was het tijd voor opnieuw een 800m snorkel, die dit keer een stuk beter ging, we hebben allemaal onze tijd met een paar minuten kunnen verbeteren. Ikzelf zit nu op 14.22 minuten. Mijn doel is om er nog 22 seconden af te krijgen, dan heb ik het maximale aantal punten. Na de 800m vertokken we met dezelfde groep als gisteren naar Yellow Mountain, voor onze Open Water Scenario’s van onze PADI Rescue Course.  Een van onze scenario’s was een verloren duiker (badeend) die we moesten zien terug te vinden. Dit is uiteindelijk gelukt, helaas was Duckie tegen die tijd hersendood.. Arme Duckie..
Vervolgens onze laatste duik gedaan voor onze maps, die we diezelfde middag hebben afgerond. Daarna was het tijd voor lunch, de tweede dag in een rij een typisch Engels ontbijt, heerlijk! (Beans, sausages, bacon, egg, black pudding, tomato, toast and muchrooms). Die middag was het tijd voor mijn Rescue theorie examen, waar ik een nette 96% voor het weten te behalen!


Behalve de PADI specialty: Boat Diver en PADI specialty: Emergency Oxygen Provider, heb ik nu ook de PADI specialty’s: Surface Marker Buoy (SMB) en PADI specialty: Deep Diver compleet.

De rest van de week was gevuld met een aantal duiken, de normale werkzaamheden, en Harry en ik zijn begonnen met onze pool skills te oefenen. Dit gaan we vanaf nu vrijwel dagelijks herhalen. Afgelopen maandag hebben we onze 15 minuten drijven, met de laatste 2 minuten onze handen uit het water, afgerond. Geen van beiden had problemen met deze skill, en we hebben de maximale score, een 5, behaald. Dinsdag hebben we in de Marina onze 100 meter Tired Diver Tow gedaan, welke ontzettend zwaar was. Gelukkig hebben Harry en ik allebei een nette tijd kunnen neerzetten en een zeer acceptabele 3 behaald voor deze skill.

Ik heb nog 4 drukke weken voor de boeg, en volgende week dinsdag staat mijn Theorie Examen voor Divemaster in de planning. Duimen jullie voor me?

Tot volgende week!! Love, Alice

No comments:

Post a Comment